سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرد را آن بهاست که بدان نیک داناست آن ارزى که مى‏ورزى ، [ و این کلمه‏اى است که آن را بها نتوان گذارد ، و حکمتى همسنگ آن نمى‏توان یافت و هیچ کلمه‏اى را همتاى آن نتوان نهاد . ] [نهج البلاغه]
بیهود سیتی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عاشورا در بیهود

عاشورا در بیهود

به مناسبت سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضر ت ابا عبد الله الحسین (ع) امسال هم مثل سالهای گذشته مراسم سوگواری در دهه اول محرم و مخصوصاً روزهای تاسوعا و عا شورا با شکوه

خاصی و با حضو ر بیش از 1?00نفر از همشهریان عزیزمان که مقیم شهر های تهران مشهد .زاهدان . نهبندان . بیرجند قاین گناباد  تربت حیدریه ودیگر مناطق بودند برگزار شد.

 

عزادارانی که از دور دست ها  تشریف آورده اند با تحمّل مشکلات زیاد زمستانی برف به ارتفاع 50 سانتی متر ودمای 27 درجه زیر صفر خودشان را به زاد گاه خویش رسانده اند تا مراسم عزاداری مولایشان  حسین ابن علی (ع) را هر چه با شکوهتر بر گزار کنند و آیین پاک حسینی را حفظ کنند  . عزاداران به صو رت هیئت های زنجیر زنی و سینه زنی  از مسجد امام حسین (ع)  ،مسجد محله ی رضوان ،مسجد پنج تن آل عبا  و  هیئت ابوالفضلی رضوی به سمت مسجد جامع  رفتند و نوحه خوانی و مدیحه سرایی  کردندو عشق خودشان را به خاندان  ائمه اطهار (ع) نشان دادند. در روز عاشورا عزاداران حسینی به همین صورت درمسجد جامع گرد هم می آیند پس از مراسم عزداری و سخنرانی جناب حاج آقای نور بخش روحانی محترم بیهود وحرکت کردن به سمت مصلّی یا جایگاه نخل رفته وبعد از گرداندن نخل واقامه ی نماز ظهر به سمت گلزار شهدا واهل قبور رفته وبعد از قرائت فاتحه و  زیارت عاشورا برای صرف نهارکه توسط خیرین محترم همه ساله فراهم می شود میروند.البته امسال بدلیل بارش سنگین برف نماز جماعت در مسجد جامع برگزار گردید ولی نخل گردانده شد. 

 

از چند روز قبل هم دهیار محترم بیهود جناب آقای محمّد علی نیکنام  در یک اقدام خوب  وخدا پسندانه  برفها را از معابر و خیابانها جمع  آوری کردند تا مردم در مسیر مساجد دچار مشکل نشوند .همچنین مسافت 18 کیلو متری بیهود به جاده ی قائن- گناباد که برف سنگین 50 سانتی متری بوده است  را برف روبی کرده است.با آرزوی سلامتی روزافزون برای تمامی عزیزانیکه از راه دور و نزدیک تشریف آورده و درعزای حسینی شرکت کردند.

تصاویری از مراسم عزاداری امام حسین در بیهود

عاشورا

مراسم نخل گردانی

عاشورا در بیهود(مهدی نیکنام)

نخل گردانی در بیهود

بیهود(نیکنام)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی نیکنام ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 10:30 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

باور های عامیانه عید نوروز
تاریخچه پیدایش عید نوروز
عاشورا در بیهود
برخی از مکانهای تفریحی بیهود
بهار زعفران در قاینات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 23
>> مجموع بازدیدها: 47807
» درباره من

بیهود سیتی

» پیوندهای روزانه

مجله خبری بیهود [110]
بیهود سیتی [121]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
بیهود[2] . جاذبه . خند . عاشورا . عید . عید نوروز . نوروز .
» آرشیو مطالب
پاییز 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
دکتر علی حاجی ستوده
بیهود سیتی

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب